2011. március 14., hétfő

Ovinknak

A nyár vége felé a kecskeméti napsugár utcai waldorf oviban 1 hetes babavarró tanfolyamot tartott az egyik pedagógus. Naná, hogy ott volt a helyem! Délutánonként összejöttünk az oviban, és Dalma úgy tanította nekünk a babavarrást, ahogy azt a waldorf iskolákban szokták a hatodikos diákoknak. Mindenféle szabásminta nélkül, és minden öltést kézzel varrva. (Nem mintha eddig nem kézzel varrtam volna. :) )
Mindenki a saját testarányait megfigyelve készítette a babáját. Megnéztük pl. hogy a kezünk meddig ér a combunknál. Saját magunk készítettük a szabásmintát is. Jó volt így dolgozni, mint egy fonóban régen az asszonyok.
A babát Janka lányom óvodája kapta, és készítettem hozzá egy manót is, ne egyedül érkezzen a gyerekekhez.
Egyébként a manó úgy született, hogy egy kedves barátnőm megkért, mutassam meg a manóvarrás fortélyait (haha, éééén(!) ), én pedig készséggel adtam át azt a tudást, amit a Nagyoktól kaptam. Azt mondják, az egész babavarrás rákfenéje a fej (nekem inkább a test tömésével vannak problémáim), így azt a barátnőmmel együtt gyúrtam, tekertem én is. Lett egy fejecském, amihez muszáj volt testet is alkotni, és ez a manó ment az oviba játszani a gyerekekkel.


A manó nadrágja egy picit rövidre sikeredett, de egy kis horgolt szegéllyel megoldottuk ezt a problémát is.

2 megjegyzés:

  1. Gabi, annyira gyönyörű lett ez a baba!!! Csodálatos lehetett részt venni egy ilyen egy hetes varráson, ráadásul így, hogy szabásminta nélkül, saját megfigyelések alapján készíteni...hmmmm :-)))
    Egy ilyenre nagyon is beneveznék!!!

    A ruhái nagyon, nagyon szépek! Azokat is Te varrtad?
    És a haja.... :-)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Juci! :-)

    Igen, nagyon élvezetes volt így alkotni. Külsőre jobban is tetszik, mint az első babám, amit Jankának varrtam. Persze mindig az lesz A baba, de itt már picit gyakorlottabb voltam. Amennyire féltem a szabásminta nélküli varrástól, annyira tetszetős, formás lett.
    Viszont a ruháit nem én varrtam. Kölcsönkapta a baba a fotózás erejéig. Azóta lett neki sajátja, az ovónő nem hagyta pucérkodni. :-)
    A haja pedig Catania pamut fonal. Jó sok ment bele, szinte minden lukba húztam 1-1 szálat, ettől olyan dús. Talán könnyebb kordában tartani ezeket a tincseket, mintha gyapjúból lenne.

    VálaszTörlés